هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط پاک قرار گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) محدودیت ترافیکی ابوطالب به سمت چهارراه احمدآباد به دلیل نشست زمین در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

افزایش ۳۰ درصدی بودجه شهرداری منطقه۲ مشهد مقدس

  • کد خبر: ۱۹۲۹۱۳
  • ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳
افزایش ۳۰ درصدی بودجه شهرداری منطقه۲ مشهد مقدس
شهردار منطقه۲ مشهدمقدس از افزایش ۳۰ درصدی بودجه شهرداری این منطقه خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، سید علی حسین‌پور امروز، ۱۵ آبان‌ماه، در نودوچهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، در ارائه پروژه‌های زودبازده ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ منطقه۲ اظهار کرد: شهرداری منطقه۲ با ۱۶ هزار هکتار وسعت، ۶۵۰ هزار نفر جمعیت، ۲۵ محله و ۴ ناحیه دارای ۹ محله هدف بازآفرینی است. در یک سال گذشته حدود ۲۰۰ جلسه با مردم منطقه۲ برگزار کردیم که تک تک پروژه‌های زودبازده ما خروجی این جلسات است.

وی با بیان اینکه ما ۹ محله هدف داریم، عنوان کرد: بودجه ما در سال ۱۴۰۱، ۱۰۵ میلیارد بود که با ۳۰ درصد افزایش در سال ۱۴۰۲ به ۱۳۵ میلیارد رسید که در قالب ۴۰ پروژه در سال ۱۴۰۱ و ۵۲ پروژه در سال ۱۴۰۲ بوده است. در سال ۱۴۰۰ در حوزه فرهنگی ۳ میلیارد بودجه داشتیم که در سال ۱۴۰۲ به ۷۱ میلیارد رسید. بودجه حوزه عمران، حمل‌ونقل و ترافیک از ۱۶۹ میلیارد در ۱۴۰۱ به ۲۲۵ میلیارد در سال ۱۴۰۲ افزایش یافته و در حوزه خدمات و فضای سبز نیز از ۷۰ به ۱۰۷ میلیارد رسیده است.

حسین‌پور افزود: سال گذشته ۴۰ پروژه عمرانی که به منطقه۲ ابلاغ شده بود، کامل اجرا شد و امسال نیز تمامی پروژه‌ها یا به مرحله انتخاب پیمانکار رسیده یا انتخاب انجام شده است. از جمله پروژه‌های شاخص منطقه۲ پروژه شهید فهمیده و خیام بوده که انتخاب پیمانکار و تجهیز کارگاه به اتمام رسیده و منتظر شروع کار هستیم. پروژه فضای سبز کال اسماعیل‌آباد قرار بود تا تیرماه سال بعد تحویل داده شود، اما تا پایان سال این پروژه ۶ هکتاری با مبلغ ۶۵ میلیارد به اتمام می‌رسد.

شهردار منطقه۲ مشهد ادامه داد: پیمانکار مجموعه ورزشی چند‌منظوره اسماعیل‌آباد انتخاب شده، تجهیز کارگاه صورت گرفته و کار اجرایی را آغاز کرده و پیمانکار پروژه چندمنظوره شفا نیز با ۶۵ میلیارد تومان اعتبار انتخاب و عملیات اجرایی شروع شده است. مطالعات مجموعه ورزشی توس ۵۵ نیز تمام شده و احداث پارک محلی توس ۸۱ هم در مرحله انتخاب پیمانکار است. اراضی سپاد که سوله ورزشی و مدیریت بحران بوده در مرحله انتخاب پیمانکار است و تا پایان سال شروع می‌شود. تا بهمن ماه تمام پروژه‌های زودبازده را به اتمام می‌رسانیم.

به گزارش شهرآرانیوز، در ادامه محمدرضا قلندر شریف، شهردار مشهدمقدس اظهار کرد: بزرگ‌ترین منطقه شهری ما از نظر وسعت و جمعیت منطقه۲ است که از بسیاری از مراکز استان‌ها وسعت و جمعیت بیشتری دارد. منطقه۲، منطقه ترین‌ها بوده؛ بزرگ‌ترین، وسیع‌ترین، پرجمعیت‌ترین، برخوردارترین و محروم‌ترین است. بافت‌های فرسوده وسیعی در این منطقه داریم.

وی بیان کرد: منطقه۲ پروژه‌های متعددی دارد که تعداد زیادی کلان‌پروژه با هدف ارتقا و توسعه حاشیه شهر است. بخش اصلی از کرانه شمالی جاده گاز عملیاتی خواهد شد. تقاطع شهید فهمیده و خیام برای پهنه شمالی است تا رسیدن به درون شهر با مشکل مواجه نشود. پروژه میدان شهدا نیز در این محدوده قرار دارد.

در بخش دیگری از جلسه مجید دبیریان، رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر مشهد در تذکری عنوان کرد: منطقه خوب و فعال ما اکثر پروژه‌ها در مرحله انجام مطالعات یا قرارداد با پیمانکار است که باید مقداری سرعت داده شود. اگر شهردار نمونه ما چنین وضعی داشته باشد، اوضاع بقیه چگونه است؟ باید تا پایان سال این پروژه‌ها به انجام برسد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->